2 lutego 2015

JURAPARK BAŁTÓW


Dziś jako pierwsze pod ocenę pójdzie  miejsce które odwiedziliśmy już dwukrotnie:) Z pewnością tam wrócimy. A więc JURA PARK BAŁTÓW który znajduje się w województwie świętokrzyskim, ok. 14 km od Ostrowca Świętokrzyskiego. Od Lublina  w którym mieszkam to ok. 120 km :)  Jest to miejsce w którym każdy-mały czy duży znajdzie coś dla siebie. Do wyboru mamy:
  • jura park i prehistoryczne oceanarium,
  • żydowski jar,
  •  zwierzyniec i konie,
  •  wioskę czarownic sabathówkę,
  • park rozrywki :kino 5 D,rollercoaster, kamienne oko
  • spływ tratwami
   Sam dinopark zajmuje powierzchnię 3,5 ha, ale cały kompleks turystyczny (największy w kraju) blisko 50 ha. Uwierzcie mi jest co robić przez cały dzień. Mnóstwo atrakcji  na świeżym powietrzu dlatego też polecam to miejsce gdy pogoda dopisuje.Naszemu synowi najbardziej spodobały się oczywiście dinozaury  oraz  plac zabaw na którym i ja się świetnie bawiłam-przyznaje się bez bicia.

     Bardzo  podobało mi się też oceanarium prehistoryczne. Zaraz przy wejściu każdy dostaje okulary 3D  dzięki czemu można podziwiać  na ekranach  stworzenia morskie. Ja czułam się jak w prawdziwym oceanarium dzięki efektowi 3 d oraz dźwiękom z morskich głębin. Przyznam szczerze, że było to bardzo ciekawe jednak mój syn ( miał wtedy 5 lat) trochę się przestraszył na koniec wielkiego rekina :) Jest to  najfajniejszy pokaz-ale szczegółów nie będę zdradzać jednak uwierzcie mi warto dotrwać do końca. Czas jaki tam spędzasz jest nie limitowany więc na spokojnie możesz podziwiać to co jest przygotowane.

   Można też zobaczyć "mini zoo". Podzielone ono jest  na zwierzyniec dolny - tradycyjny i górny do zwiedzania z przewodnikiem w autobusie, czyli coś w rodzaju safari. Zwierzyniec dolny nie jest duży, ale za to jest czysto. Jeśli zdecydujemy się na  zwiedzanie zwierzyńca górnego musimy się  najpierw umówić w kasie koło zoo dolnego. Dla nas było to trochę uciążliwe bo oczywiście trzeba było czekać na ustaloną godzinę-poszliśmy oglądać coś innego i koniec końców nie pojechaliśmy.  Turyści którzy się jednak zdecydowali mieli przejażdżkę żółtym amerykańskim autobusem szkolnym. Są tam zwierzęta takie jak: łosie, kozice, lamy, strusie , daniele. Dla dzieciaków na pewno jest to nie lada atrakcja. Całe safari trwa ok 50 minut.







fot.U.Fogel

    Jeśli chodzi o koszt tych atrakcji to mamy kilka pakietów do wyboru.Bilet  normalny to koszt od 48 do 38 zł  a ulgowy 29 do 25zł w zależności od opcji którą wybierzemy.  Wszystkie przydatne informacje można znaleźć na stronie parku http://www.juraparkbaltow.pl/

My generalnie spędziliśmy tam bardzo fajnie dzień- syn choć nigdy nie był "maniakiem" dinozaurów był bardzo zadowolony- to dla mnie najlepsza rekomendacja.
 Tym wszystkim którzy tam jeszcze nie byli polecam, a tych którzy już widzieli zachęcam do komentowania i wyrażenia własnej opinii na temat tego  miejsca.


fot.U.Fogel

fot.U.Fogel

2 komentarze:

Unknown pisze...

Super zdjęcia, ciekawe miejsce, nie miałem pojęcia o istnieniu JURAPARK!!!!!Polecam...

FOGI pisze...

Polecam jak synek podrośnie :) świetna atrakcja



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...